1. Wedding planner
Organizacja wesel to biznes, który może być bardzo dochodowy, a dobrą rzeczą jest to, że sposób pobierania opłat za tę usługę jest pośredni: zamiast pobierać opłatę od klienta, to co zwykle się robi, to negocjuje się prowizję z głównymi dostawcami (catering, dekoracje, muzyka, kwiaty, fotograf). Jest to jednak biznes, który działa w dużej mierze dzięki osobistym rekomendacjom, dlatego należy zawsze skupić się na wymaganiach pary młodej, aby zaoferować im najlepsze doświadczenie. Szczegóły na temat biznesu organizacji wesel tutaj.
2. Ekologiczny ślub
Dla wielu osób ślub to dzień, w którym nie oszczędza się na wydatkach. Problem w tym, że często przekłada się to na pewne ekscesy, głównie w kwestii jedzenia. Chyba wszyscy doświadczyliśmy tego, jak w Polsce po bankiecie zostaje mnóstwo jedzenia, a często nadwyżka jest po prostu wyrzucana. Zwykle jest też wielki pokaz świateł, użycie luksusowych samochodów itp. Myślę, że z tych wszystkich powodów istnieje nisza rynkowa dla ludzi, którzy troszczą się o swój wpływ na społeczeństwo i środowisko.
3. Tort weselny
Tort jest zwykle punktem kulminacyjnym imprezy, a wiele par szuka czegoś oryginalnego i spersonalizowanego. Posiadanie specjalistycznego sklepu internetowego może być doskonałą wizytówką przyciągającą klientów z całej okolicy. Torty często kosztują około 600 złotych (choć to zależy od wielkości), więc roczny obrót byłby ciekawy.
4. Sklep z używanymi sukniami ślubnymi
Ten pomysł opiera się ona na prostym fakcie: suknia ślubna jest używana tylko raz, a więc teoretycznie może być doskonałym przedmiotem do tego, aby być ponownie wykorzystywanym przez inną pannę młodą na innym ślubie. Mówię teoretycznie, bo wiadomo, że zdecydowana większość kobiet wolałaby ją ubrać tylko raz w życiu, mimo inwestycji, które się z tym wiążą. Ale jest nisza rynkowa, którą można wykorzystać.
5. Wynajem samochodów luksusowych
Ślub to wyjątkowy dzień, a wielu narzeczonym podoba się pomysł przyjazdu do kościoła, ratusza lub urzędu stanu cywilnego specjalnym pojazdem, takim jak limuzyna lub inny luksusowy samochód. To znów niszowy rynek, pewnie z większymi możliwościami w większych miastach, ale też ma potencjał, zwłaszcza jeśli masz szerokie portfolio pojazdów, od sportowych po klasyczne.