Złe porady biznesowe są często udzielane bez uwzględnienia konkretnej sytuacji, w jakiej znajduje się firma lub osoba fizyczna. Z tego powodu wiele osób stosuje złe rady, zamiast podejmować rozsądne decyzje w oparciu o własne okoliczności. należy zawsze uważać na to, jakich rad słuchasz.
Wielu przedsiębiorców wpada w podekscytowanie i pośpiech związany z założeniem własnej firmy i pozwala się przekonać innym, którzy im to powiedzą musisz robić rzeczy szybko lub ryzykować, że w ogóle nie odniesiesz sukcesu.
Złe rady biznesowe – jak je odpierać?
Jeśli chodzi o udzielanie porad biznesowych, bądź ostrożny – nie wszystkie porady są sobie równe. Uważaj na rady, które są szkodliwe dla naszych firm, i bądź gotów się im w razie potrzeby oprzeć. Prowadź „dziennik złych porad”, który pomoże Ci zapamiętać i ocenić szkody, jakie mogą spowodować złe porady biznesowe.
Zdarza się to nam wszystkim – słyszymy dobre porady biznesowe i w końcu stosujemy się do nich, nie kwestionując ich. Ale co się stanie, gdy ta rada okaże się szkodliwa dla naszej firmy? W tym eseju omówimy pułapki złych porad biznesowych, jak się im oprzeć i co zrobić, jeśli już je stosujesz.
Złe rady dla rozwoju Twojego biznesu
Jeśli uważasz, że otrzymujesz złe porady biznesowe, ważne jest, aby się jej sprzeciwić. Pierwszym krokiem jest sprawdzenie, czy rada jest prawidłowa, czy nie. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Jednym ze sposobów jest przeprowadzenie własnych badań i analiz, a innym odwiedzenie strony artandprestige.pl. Sprawdzenie doświadczenia i osiągnięć osoby udzielającej porady jest również dobrym sposobem na sprawdzenie, czy jest to dobre, czy złe.
Innym sposobem jest zapytać. Porozmawiaj ze znajomymi, rodziną i współpracownikami, aby sprawdzić, czy znają jakieś dobre lub złe rady biznesowe, które możesz wziąć pod uwagę. Trzecim sposobem sprawdzenia, czy dana rada jest dobra, czy zła, jest zastanowienie się, jakie mogą być konsekwencje zastosowania się do rady. Zadaj sobie pytanie, czy korzyści przewyższają ryzyko.