Główną psychologią inwestowania jest pogoń za zyskiem finansowym. Termin „inwestować” pochodzi od łacińskiego czasownika „rzucać”, ponieważ pierwsi chrześcijanie wykorzystywali swoje bogactwo do podejmowania ryzykownych przedsięwzięć. Pogoń za zyskiem jest tak głęboko zakorzeniona, że przenosi się nawet na nasz język.
Psychologia inwestowania – czym tak naprawdę jest?
Na przykład angielskie słowo „inwestować” odnosi się do pieniędzy zatopionych w projekcie w oczekiwaniu na zysk. Inne przykłady to zwroty „to kosztowna inwestycja” i „dokonałem złej inwestycji”. Oprócz tego istnieje również dobrze prosperujący żargon dotyczący zarządzania pieniędzmi w biznesie. Wynika to z faktu, że przedsiębiorcy muszą maksymalizować zwrot z inwestycji, aby odnieść sukces. =
Inwestowanie może również odbywać się poprzez kupowanie papierów wartościowych, takich jak akcje lub obligacje. Szerzej ten temat inwestycyjny opisany jest na portalu https://www.strefainwestora.pl/. W tym przypadku inwestor wybiera organizację, która wytwarza towary lub usługi, które chce nabyć – określaną jako firma. Po dokonaniu wyboru uzyskuje informacje o spółce, którą zamierza kupić i decyduje, czy chce jej więcej akcji, czy obligacji.
Na czym polegają mechanizmy inwestowania?
Jednym z mechanizmów, za pomocą których ludzie inwestują, jest oszczędzanie pieniędzy. Najpierw identyfikują możliwość uzyskania dochodu, która wygeneruje marżę zysku, z którą mogą żyć. Po podjęciu decyzji o opcji, muszą znaleźć bank lub inną instytucję, która pozwoli im otworzyć konto przy minimalnych wymaganiach formalnych. Gdy to zrobią, mogą zacząć planować, w jaki sposób sfinansują wybrane przedsięwzięcie – albo poprzez oszczędzanie, albo za pomocą kredytu. Niektórzy ludzie decydują się nie finansować swoich projektów, ale zamiast tego czekać, aż otrzymają pieniądze z innego źródła, takiego jak praca lub spadek.
Fundusze inwestycyjne, akcje i obligacje to główne opcje inwestycyjne dla ludzi. Są to trzy główne sposoby inwestowania, a każdy z nich ma swoje wady i zalety. Inwestorzy indywidualni wybierają z którego trybu skorzystają na podstawie swojej wiedzy, sytuacji finansowej i osobistych preferencji.